Så skal der trænes

Jep! Jeg har taget forskud på min julegave fra Jesper og har booket en session med en personlig træner på tirsdag. Vi havde det første indledende møde i går for lige at afstemme forventningerne – ikke at det er så kompliceret:Mig: Jeg vil gerne tabe et par kilo og i form igen efter en graviditet.
Træner: Cool. Har du nogen skader?
Mig: Niks.
Træner: Cool. Så laver jeg et forløb til dig med masser af funktionel træning og boksning.
Mig: Cool.

Og så var den del ligesom på plads.
I første omgang bliver der to træningspas med min nye coach om ugen. De kommer primært til at bestå af funktionel træning – så der er garanti for sved på panden, men det er jo også det han bliver betalt for. Derudover laver han et træningsprogram til mig til frivægtsområdet som jeg kan bruge når jeg træner selv – det bliver nok ikke så ofte i starten da jeg har svært ved at passe mere end end to gange om ugen ind, men måske noget af det kan laves herhjemme.

Vægten er ikke så vigtig i første omgang (jeg regner med at tage lidt på til at starte med ind til kroppen igen bliver vant til den hårde træning), men i stedet har jeg målt og målt og håber på at kunne tabe et par cm hist og her. Hoved formålet med træningen er dog at genvinde noget af den energi, der følger med en sundere livsstil da barselssofa-livet har sat sine tydelige spor, ikke kun på buksestørrelsen, men i høj grad også på humøret.

Pr. 6/12-2013 gælder følgende mål:
Arm (spændt): 31 cm
Under bryst: 78 cm (selve brystmålet siger vist ikke så meget så længe jeg ammer…)
Talje: 76 cm
Ved navlen: 90 cm
Hofte: 100 cm
Lår: 58 cm

Jeg måler igen om en måned og er spændt på om der er forskel…

http://www.fitnessogsundhed.dk/generel-fitness/inspiration-til-traening-i-det-kolde-vejr/

2 Comments on Så skal der trænes

  1. Stinemor
    december 7, 2013 at 7:47 am (4 år ago)

    Hvor er du sej sej sej! Jeg håber det bliver rigtigt spændende og lærerigt. Jeg træner selv to gange om ugen (kan simpelthen ikke forstå andre familier har tid til mere?!) og det er altid holdtræning. Enten to gange spinning eller én gang spinning og én gang bodyfit. Det er nogle gode hold med hård træning, hvis man er til det og træner i Finess World. Men jeg drømmer godt nok også om en personlig træner der kan give mig en indførsel i mit eget træningsprogram
    Hep hep! Glæder mig til at høre mere

    Svar
    • Charlie
      december 9, 2013 at 9:15 am (4 år ago)

      Uh, jeg er også mega spændt! Han har lovet mig masser af af funktionel og bokse-træning så jeg er vist ret sikker på at få pulsen op i morgen! Det bliver lidt grænseoverskridende at være under observation på den måde når jeg træner, omvendt tror jeg at det bliver virkelig effektivt og fedt at få lagt et program, der passer til lige nøjagtig mig. Jeg tror at bodyfit svarer lidt til bodypump (i fitnessdk) og det har jeg også været rigtig glad for – jeg har bare virkelig svært ved at få holdtiderne til at passe ind i programmet. Fitnessdk har tilsyneladende droppet alle midt-på-dagen-hold (øv!). Spinning er da mega hårdt! Og virkelig godt for forbrændingen – sejt at du kommer afsted to gange om ugen :-)

      Svar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *






Comment *